Pendekatan ADHD Dengan Remedy Asli

Pendekatan ADHD Dengan Remedy Asli

Walaupun mengambil dan pelbagai pelan rawatan yang ditawarkan oleh pengamal perubatan dan peguam bela kesihatan dalam merawat ADHD atau Attention Deficit Hyperactivity Disorder, satu perkara yang masih konsisten di kalangan semua - rawatan kurangnya mengelak dan lebih semula jadi adalah pilihan terbaik.

Walaupun Ritalin, Adderall dan perangsang rakan sejawatannya telah digunakan secara meluas, semakin ramai ibu bapa dan pakar perubatan mendapatkan ubat semula jadi untuk merawat gejala ADHD seperti cepat marah, kurang tumpuan, gerak hati, hiperaktif, antara lain-lain lagi. Mencari semata-mata gejala, ramai kononnya membuat kesimpulan bahawa ADHD adalah gangguan tingkah laku. Oleh itu, ia perlu ditangani sebagai semula jadi yang mungkin, mengelakkan sebarang trauma yang berpotensi dan kesan sampingan negatif ke atas pesakit ADHD.

Oleh itu, semakin banyak kajian merumuskan untuk menangani gangguan melalui tiga jenis pendekatan - Pendekatan Pemakanan, Maklumbalas Approach, dan Pendekatan Ubat Alternatif.

Dalam Pendekatan pemakanan, pakar-pakar perubatan melihat pautan gejala ADHD dengan alahan makanan, dan dengan itu membuat usaha untuk menghapuskan alergen tersebut daripada diet pesakit. Salah satu makanan yang paling popular ialah Diet Feingold yang diet yang salisilat bebas dan tanpa bahan tambahan. Kemasukan Omega-3 nutrien yang terdapat dalam minyak ikan juga dianggap sebagai mereka dilaporkan membantu "proses kimia otak." Akhir sekali, kemasukan zink dalam diet juga terbukti berkesan, kerana ini semula jadi fungsi membantu nutrien neurotransmitter otak yang memainkan peranan penting dalam kefahaman dan menumpukan untuk pesakit ADHD.

Dalam Pendekatan Maklum Balas, Neurofeedback dan Metronome Interaktif dan Terapi Muzik terbukti menjadi pelan rawatan semulajadi yang berkesan untuk kanak-kanak dengan ADHD.

Dalam Pendekatan Ubat Alternatif, pakar-pakar perubatan meneroka keberkesanan ubat-ubat herba dan makanan tambahan semula jadi untuk merawat gejala ADHD. Kebanyakan herba popular dan makanan tambahan melibatkan penggunaan Ginko Biloba, Ginseng, Saint John Wort, antara lain-lain lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar