Healing Anthroposophical

Healing Anthroposophical

Perubatan Anthroposophical, salah satu daripada pelbagai inisiatif yang dilancarkan oleh Rudolf Steiner, adalah satu pendekatan yang holistik untuk penyembuhan yang melibatkan penilaian yang mendalam mengenai perlembagaan manusia empat kali ganda - mana antara tenunan-the fizikal, etheric, astral dan badan-badan egoic individu adalah menyentuh hasil. Ia pengamal biasanya penuh MDS, walaupun ada juga naturopaths dan pengamal perubatan holistik lain yang menggunakan prinsip anthroposophical dalam amalan mereka.

Rawatan boleh melibatkan perhatian kepada mana-mana atau kesemua empat badan, sering menggunakan ubat-ubatan homeopati dan herba yang dikeluarkan oleh syarikat berkualiti berfokuskan, seperti Weleda Products, yang memohon kedua-dua penyelidikan yang mendalam dan amalan yang ketat dalam proses pembuatan.

Pertimbangan peringkat tinggi dalam bidang perubatan diterjemahkan sebagai ubat yang memudahkan proses penyembuhan semula jadi badan. Bukan sekadar pelekat gejala, seperti yang sering berlaku dalam bidang perubatan allopathic, pendekatan holistik kelihatan tanda-tanda tanda-tanda ketidakseimbangan dalam badan. Dengan mendapatkan pemahaman tentang bagaimana badan secara semula jadi bekerja untuk pulih dengan sendirinya, ubat-ubatan holistik kemudiannya digubal untuk merangsang semula jadi penyembuhan diri kuasa pesakit.

Juga, piawaian berikut digunakan, di bawah keadaan yang ideal bagi pengeluaran ubat:

- Sumber tumbuhan yang sesuai menggunakan kaedah biodinamik penanaman

- Mengiktiraf pertalian manusia dengan alam semula jadi - jambatan yang membawa kepada pemulihan semula jadi yang optimum untuk penyakit tertentu.

- Perdagangan yang adil dan ekologi prinsip berkembang

Sains materialistik cenderung untuk melihat penyakit sebagai tidak lebih daripada musuh untuk membasmi. Sebaliknya, perspektif rohani-saintifik Steiner menunjukkan bahawa penyakit sering menjadi penawar untuk keadaan jiwa.

Penyakit kanak-kanak boleh menjadi manfaat besar kepada nasib seseorang individu. Kanak-kanak kecil mempunyai DNA yg mungkin berubah lebih daripada orang dewasa. Kanak-kanak sering menjelma menjadi sebuah badan yang mereka rasa tidak sesuai dengan mereka. Pada hakikatnya, mereka mengalami ketidakselesaan, rasa yang tidak di rumah di dalam badan. Semangat kanak-kanak itu yang, pada kebijaksanaan lebih-lampu, yang mengetahui apa yang terbaik untuk pembangunan keseluruhan kanak-kanak itu, boleh menggunakan demam panas sebagai pemangkin untuk mengubah DNA supaya badan menjadi lebih sesuai untuk jiwa individu mendiami ia. Imunisasi boleh mengganggu proses ini, menyebabkan kanak-kanak yang mempunyai untuk hidup dengan alahan dan / atau asma untuk sepanjang hayatnya.

Satu lagi isu yang berkaitan telah melibatkan amalan perubatan moden muncul apabila beberapa penyakit dihapuskan untuk penduduk umum. Kerana kita memerlukan "Cabaran perubatan" tertentu untuk membetulkan ketidakseimbangan yang diberikan pada tahap jiwa diri kita, kolam kesedaran manusia bertujuan daripada penyakit baru untuk mengisi jurang. Mengakses cabaran dan / atau syarat yang diperlukan untuk menyelesaikan jiwa-usaha menjadi isu itu. Mengekang difteria dan tetanus, sebagai contoh, memerlukan carian manusia bawah sedar untuk penyakit penggantian.

Kekuatan ini tidak bermakna bahawa kita berhenti berusaha untuk meringankan penderitaan. Kami terus dengan ini, sudah tentu. Tetapi dengan keputusan pemahaman yang lebih besar berkaitan dengan penyakit boleh membawa kepada faedah jangka panjang keseluruhan dan lebih optimum.

Steiner sekali menceritakan kisah seorang lelaki yang telah dibangunkan pernafasan terhad pada satu bahagian dadanya. Selepas pembedahan seorang lelaki yang boleh bernafas seperti biasa. Walau bagaimanapun, semangat itu telah benar-benar membuat sekatan pernafasan kerana kelemahan dalam salah satu paru-parunya. Pernafasan tidak terbatas yang berpunca daripada operasi dipendekkan kehidupan manusia, kerana komplikasi paru-paru. Dia akan hidup lebih lama sekiranya dia meninggalkan keadaannya kerana ia adalah.

Sambungan perubatan anthroposophical termasuk terapi seni seperti eurhythmy (sains dan seni pergerakan kepada ucapan dan muzik), muzik dan lukisan.

Dari Wikipedia: "Satu kajian rawatan anthroposophic penyakit kronik mendapati bahawa terapi anthroposophic dikaitkan dengan pengurangan jangka panjang gejala penyakit kronik, peningkatan kualiti kesihatan yang berkaitan dengan kehidupan, dan pengurangan kos kesihatan. \"

Beberapa contoh ubat-ubatan alternatif yang berkesan termasuk:

Iscador - dos homeopati mistletoe untuk merawat kanser, kurang daya tahan, atau terbakar. Dari Wikipedia: "rawatan ini digunakan secara meluas di Eropah Tengah, di mana sehingga dua pertiga daripada regimen rawatan semua pesakit onkologi 'termasuk mistletoe."

Bidor - rawatan homeopati diambil sepanjang tempoh masa untuk membantu memperbaiki sakit kepala migrain kronik.

Infludo - influenza

Sumber lanjut

Lihat juga Wawasan ke dalam Diet dan Kesihatan di laman web Insight21 itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar