Gout Sakit Rawatan - Meningkatkan ia Dengan Minyak Ikan + GLA

Gout Sakit Rawatan - Meningkatkan ia Dengan Minyak Ikan + GLA

Banyak cara untuk berurusan dengan keradangan gout dan gout melegakan kesakitan tanpa menggunakan ubat-ubatan adalah kuno. Pek ais, mengangkat kaki yang terjejas (jika serangan itu di sana), garam Epsom dan sebagainya benar-benar harus dimiliki dalam dua abad yang lalu, bukan satu ini. Tetapi pesakit gout masih perlu mengambil jalan keluar dengan kaedah lama jika mereka tidak mahu (atau tidak boleh) menggunakan NSAID seperti indomethacin atau ibuprofen atau colchicine, atau prednisone, dan berharap untuk yang terbaik.

Tentu saja ada bahan-bahan semula jadi seperti pendirian lama dengan baking soda (soda bikarbonat), ceri atau jus atau cuka epal cider.

Tetapi tiada bahan semulajadi sentiasa bekerja, dan satu mengesyaki mereka kurang cenderung untuk bekerja sebagai pesakit gout mendapat lebih tua. Tidak adalah ubat semula jadi yang dikaji, kecuali kadang-kadang ceri. Oleh itu, ubat semula jadi bergantung kepada pass-it-bersama-sama testimoni, yang saya gembira untuk mengatakan anda boleh mencari di Internet, atau pengalaman doktor individu. Testimonial mempunyai kelemahan mereka, tetapi lebih banyak terdapat, semakin besar kemungkinan mereka adalah tepat.

Tetapi ada satu rawatan untuk melegakan kesakitan gout, dan radang gout, yang tidak mempunyai badan besar penyelidikan saintifik di belakangnya, dan kerja-kerja yang diterbitkan daripada ahli biokimia yang dihormati yang telah menghabiskan hidupnya belajar omega -3 dan omega -6 asid lemak dan asid gamma linolenik (GLA).

Para ahli biokimia dihormati adalah Barry Sears PhD, jualan terbaik pengarang Zon Diet buku siri pemakanan. Dan penemuan bagaimana eicosanoids bekerja, menang Hadiah Nobel untuk para saintis yang mendapati ia kira-kira 25 tahun yang lalu.

Rawatan ini tidak mempunyai Internet mencatatkan testimoni dan testimonial di dalam buku. Rumit dan memakan masa untuk memahami masa, tetapi di sini adalah penjelasan yang mudah.

Pelepasan keradangan boleh dicapai dengan meningkatkan keseimbangan hormon eicosanoid sel-sel anda menghasilkan dan penghantaran. Anda perlu untuk menghasilkan lebih banyak daripada "baik" orang-orang yang seperti PGE1 dan PGE3 dan kurang dari orang-orang "buruk", seperti PGE2 dan thromboxane A2, apatah lagi dua daripada orang-orang yang lebih dikenali. A kortikosteroid yang digunakan dalam rawatan sakit gout, prednisone, kerja-kerja oleh mengetuk eicosanoids untuk tempoh. Aspirin mengetuk keluar lebih sedikit eicosanoids daripada prednisone.

Tetapi anda boleh melihat hubungan antara minyak ikan dan GLA, yang merangsang lebih "baik" eicosanoids dan lebih sedikit "buruk" orang-orang, dan cara prednisone dan kerja aspirin. (Pesakit Gout tidak perlu mengambil aspirin dos rendah. Ia boleh menyebabkan serangan gout).

Jadi bagaimana anda melakukan ini? Pada asasnya, tetapi ada perbaikan lain yang anda mungkin memerlukan, anda perlu melakukan tiga perkara.

1. Ambil farmaseutikal minyak ikan gred dalam dos kemungkinan besar 5 - 10 gram sehari. Saya menekankan gred farmaseutikal. Minyak ikan di pasar raya tempatan anda, hampir pasti, tidak cukup baik dan mungkin tidak cukup selamat pada tahap ini.

2. Makan oat lambat masak (gandum bubur oat) 3-5 kali seminggu, asid gamma linolenik mereka (GLA). Tidak segera atau lima minit ke-masak oat. Ini mengambil masa 30 minit untuk memasak. Oat adalah satu-satunya makanan yang merupakan sumber langsung GLA, kecuali susu ibu dan susu bayi serbuk ibu 'dengan menambah GLA.

3. Mengurangkan tahap insulin anda dengan menghadkan karbohidrat atau makan protein: nisbah karbohidrat sebanyak 0.75 setiap kali waktu makan. Iaitu, bagi setiap tiga gram protein, makan empat gram karbohidrat.
Tiga langkah pemakanan akan mengubah keseimbangan eicosanoids anda memihak kepada lebih "baik" dan kurang "buruk." Bagaimana anda tahu? Dengan berbuat AA: nisbah EPA ujian, sebelum memulakan rawatan ini dan selepas sebulan atau dua daripadanya. Asid arakidonik (AA) adalah blok bangunan "buruk" eicosanoids dalam teori Dr. Sears, dan EPA (daripada minyak ikan) adalah penentu utama untuk melahirkan orang-orang yang baik.

Lebih EPA dan kurang AA bermakna lebih "baik" eicosanoids dan lebih sedikit "buruk" yang. Keputusan? Anda sangat meningkatkan peluang bahawa keradangan gout dan sakit gout akan berkurangan pada serangan gout anda yang seterusnya.

Satu atau dua testimoni telah menggunakan gout perkataan "pergi" atau "telah hilang." Mengapa mereka berkata demikian? Jika pengurangan insulin telah berakhir rintangan insulin, yang kajian telah menunjukkan merupakan salah satu penyebab gout kerana insulin menghalang asid urik perkumuhan, maka serangan gout memang boleh berakhir. Apabila tahap asid urik anda jatuh kepada 6.0 mg / dL (357 mmol / L) atau rendah, ini adalah tahap di mana, pakar berfikir, kristal MSU yang menyebabkan serangan mula untuk membubarkan. Pada masa yang sama, pengeluaran lebih "baik" eicosanoids dan lebih sedikit "buruk" orang-orang yang menyampaikan kesakitan dan keradangan bantuan.

Jadi ada satu ubat semulajadi kepada gout yang mempunyai beberapa sains sebenar di belakangnya. Untuk maklumat lengkap tentang minyak ikan + rawatan GLA, membaca Omega RX Zon oleh Barry Sears PhD.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar