Apakah yang dimaksudkan dengan Intuitive Perubatan?

Apakah yang dimaksudkan dengan Intuitive Perubatan?

Apakah yang dimaksudkan dengan Intuitive Perubatan? Mukjizat yang amat hebat dan agak misteri. Orang-orang ini boleh benar-benar "melihat" dalam badan kita untuk menilai keadaan fizikal kita. Melalui mata fikiran mereka mereka boleh "melihat" sel-sel dan organ-organ badan tertentu. Atau, mereka boleh membayangkan simbol yang mewakili keadaan fizikal. Ada juga yang boleh lihat corak tenaga melalui mata fizikal mereka sendiri untuk mendedahkan kewujudan ketidakseimbangan fizikal. Adakah kita untuk mempercayai bahawa suatu jenis dalaman sinar-X penglihatan adalah benar-benar mungkin?

Yang lain mengatakan mereka Intuit dan tidak berpura-pura untuk memahami bagaimana ia berfungsi. Ia telah digambarkan sebagai penalaan ke dalam sumber yang "maha mengetahui" dan entah bagaimana maklumat yang tepat diterima. Perkataan "perubatan" membayangkan saintifik dan "intuitif" menyampaikan aspek yang lebih mistik. Bagaimana kedua-dua kualiti yang bertentangan boleh bekerja dengan baik bersama-sama?

Kadang-kadang Intuitive Perubatan berfungsi dengan kerjasama rapat dengan seorang doktor perubatan. Intuitif itu boleh melaporkan kawasan-kawasan tertentu yang terlibat di dalam badan pesakit. Selain itu, Intuitive Perubatan boleh dapat menentukan isu-isu kesihatan sebelum mereka muncul di peringkat simptomatik.

Bagaimana pula dengan masa-masa mengecewakan apabila sains perubatan masih belum mengenal pasti sekumpulan gejala dengan nama? Sindrom Keletihan yang Kronik adalah sekitar selama bertahun-tahun sebelum doktor menyedari kewujudan atau yang sebab-sebab. Dalam kes seperti ini intuitif yang mungkin telah menyatakan kekurangan pemakanan khusus, kehadiran toksin alam sekitar yang tertentu, kehadiran mikroorganisma, atau menentukan kawasan yang lemah badan, seperti tiroid atau hati. Anda boleh melihat bahawa sebelah intuitif tidak bertujuan untuk digunakan selain daripada pendekatan perubatan standard, tetapi sebaliknya, ia adalah sangat pelengkap.

Pendekatan holistik dalam perubatan alternatif termasuk meletakkan satu penekanan yang sama kepada sifat-sifat emosi dan rohani serta fizikal. A Intuitif Perubatan boleh menggunakan bakat mereka untuk mendedahkan sumber emosi atau punca penyakit ini. Ramai di antara kita tidak mengetahui corak tingkah laku emosi kita atau kepercayaan tidak sedar bahawa mencipta realiti fizikal kita. Kadang-kadang ia memberi manfaat untuk menawarkan kesedaran yang lebih besar kepada pelanggan dan pelanggan untuk menjadi ahli yang aktif dalam proses penyembuhan mereka sendiri.

Berikut adalah dari testimoni peribadi untuk Intuitive Perubatan Rhonda Lenair:
".... Selepas saya mendapat kira telefon dengan dia saya benar-benar berasa buat kali pertama dalam hidup saya bahawa saya boleh mengambil tanggungjawab yang lengkap untuk kesihatan, pemikiran, dan sistem tenaga saya sendiri. The penyembuh terbaik tidak seseorang yang cuba untuk menyembuhkan pesakit, tetapi yang memberikan karunia pengetahuan diri. " J.H.

Intuitive perubatan dan pengarang Dr. Carolyn Myss berasal istilah: ". Intuitive Perubatan" "Ia adalah berpasangan beliau dengan Dr. C. Norman Shealy, pengasas Persatuan Perubatan Amerika Holistik, pada tahun 1984 yang bermula hendak mengusir dia ke dalam mendapat perhatian dalam bidang perubatan tenaga. Kepercayaan beliau berpunca daripada prinsip bahawa minda dan badan kerja-kerja bersama-sama untuk menyumbang kepada kesejahteraan seseorang. Walaupun masyarakat perubatan tradisional adalah skeptikal terhadap asas saintifik bagi tuntutan beliau, populariti antarabangsa beliau terus meningkat. " [Artikel oleh Jane Spear]

Dari segi sejarah, kaedah ini hebat daripada intuiting "maklumat dalaman" boleh pergi sejauh Oracle Delphi. Namun, ramai Intuitives Perubatan hari ini kelihatan semaju seperti mana-mana teknologi perubatan moden. Dalam beberapa kes, mereka boleh mendedahkan lebih.

# # #

L.H., Testimoni, www.Lenair.com, 6 Jun 2008

Jane Lembing, Perubatan Ensiklopedia Alternatif - Orang: Carolyn Myss, www.answers.com/topic/caroline-myss??cat=health, 6 Jun 2008

Tidak ada komentar:

Posting Komentar