Berikan Kredit kepada Sistem Imun Anda

Berikan Kredit kepada Sistem Imun Anda

Orang selalu menggunakan analogi bahawa badan manusia adalah seperti sebuah kereta. Ia memerlukan bahan api gred yang betul untuk membolehkan ia berfungsi dengan sebaik-baiknya, ia perlu bersenam secara munasabah yang kerap, dan memeriksa sekali-sekala. Walaupun kita semua tahu apa yang patut kita lakukan dari segi diet dan senaman, sedikit daripada kita bertindak mengikut pengetahuan itu. Bukan itu sahaja, kita cenderung untuk hampir mengabaikan "pendawaian" kita, dan ini adalah sama penting, jika tidak lebih-lebih lagi, daripada lapisan luar yang lebih jelas di dalam badan manusia. Sebuah kereta yang mempunyai apa-apa di bawah hood mungkin sangat anggun untuk melihat, tetapi adalah tidak berguna untuk apa-apa tujuan yang dimaksudkan! Begitu juga kita semua tahu kesan domino disebabkan apabila fius ditiup.

Apa yang kita boleh lakukan untuk perkhidmatan pendawaian dan fius kita? Apa yang sesungguhnya merupakan mekanisme dalaman tubuh manusia? Selama bertahun-tahun sains terus mendedahkan lebih lanjut mengenai pendawaian yang kompleks dalam badan-badan yang menakjubkan kami. Terima kasih kepada penyelidikan dalam bidang imunologi neuro psiko (PNI) kami kini mempunyai idea yang lebih besar bagaimana setiap sel dalam badan kita berkomunikasi dengan otak kita dalam aliran dua hala hormon dan neuro-pemancar. Sekiranya anda puntung kaki anda mesej dihantar melalui matriks ini ke otak anda, dan ini seterusnya mengarahkan opiates semula jadi badan anda ke kawasan di mana ia diperlukan. Badan anda adalah penyembuhan diri organisma yang sangat bijak. Jika anda terluka, badan anda tahu bagaimana untuk memulihkan diri sendiri.

Kita semua tahu bahawa tubuh manusia mempunyai sistem imun dan kebanyakan kita sedar herba tertentu, vitamin atau pil yang kami direka untuk meningkatkan fungsi ini. Sebahagian daripada kita mengambil mereka, ada yang tidak. Tidak ramai daripada kita, di sisi lain, mengambil kesempatan daripada interaksi otak-badan yang berterusan, di mana ia adalah mungkin untuk menggunakan minda anda dengan sengaja untuk mengarahkan badan untuk super-caj fungsi imun kita.
Ada, saya percaya, dua sebab untuk ini. Pertama, sangat sedikit daripada kita sedar bahawa ini adalah mungkin dan supaya tidak berada dalam kedudukan untuk membuat pilihan untuk melayan perkara-perkara tersebut. Kedua, kita di dunia Barat secara umum cenderung untuk memberi perhatian kepada fizikal berbanding dengan mental - ia adalah lebih mudah dan lebih cepat untuk mengambil pil daripada ia adalah untuk membelanjakan usaha kepada komunikasi minda-badan.

Niat saya itu hanya dalam beberapa perenggan ringkas adalah untuk meningkatkan kesedaran tentang bagaimana minda dan badan anda berinteraksi sepanjang setiap milisaat, siang dan malam dan juga untuk membuat anda menyedari betapa sedikit masa dan usaha yang diperlukan untuk anda untuk mengambil kesempatan daripada fenomena ini . Ia adalah benar-benar menakjubkan bagaimana kuat fikiran anda, sebaik sahaja anda memilih untuk menggunakannya!

Penyelidik di Universiti Stanford, California, telah menunjukkan bahawa pesakit dalam kesakitan kronik boleh menggunakan latihan mental untuk mengurangkan dan meringankan penderitaan mereka, manakala penyelidik di Harvard telah menunjukkan bahawa penggunaan meditasi boleh memanjangkan hidup warga tua. Pesakit boleh belajar untuk mengatasi IBS dengan menggunakan hipnosis dan visualisasi, mereka terdedah kepada serangan jantung boleh mental melambatkan kadar jantung mereka, orang boleh belajar bagaimana untuk mengurangkan tekanan darah mereka, wanita boleh mengawal kesakitan dalam melahirkan anak dan operasi boleh dilakukan dengan menggunakan Hypno-anestesia.

Namun lebih penyelidik telah mendapati bahawa pemakanan, senaman dan amalan teknik pengurangan tekanan, sebenarnya boleh REVERSE penyakit koronari. Diet dan senaman sahaja tidak akan melakukannya.

Ini adalah beberapa contoh yang menunjukkan bagaimana minda dan badan anda hakiki. Bagaimana anda berfikir dan emosi yang anda mengalami mewujudkan kesan badan tertentu. Hypnosis dan bersantai teknik seperti meditasi adalah kunci kepada ini.

Hypnosis adalah normal dan semula jadi, dan semasa anda berada di dalam hipnosis anda mempunyai akses kepada minda bawah sedar anda; ia membolehkan hubungan dengan minda dalam, ia membolehkan anda untuk mengakses pendawaian dalaman badan anda. Cadangan hipnosis dan imej mental, diarahkan untuk menggalakkan fungsi badan yang normal dan sihat, boleh diangkut melalui laluan neural anda ke setiap sel dalam badan anda. Hipnosis boleh digunakan dalam melaksanakan "tune enjin anda" dan turbo-charge sistem imun anda.

Dan anda boleh melakukan ini dengan mudah dan dengan mudah, hanya dengan mendengar rakaman di rumah anda sendiri, mungkin apabila anda menyelesaikan turun pada waktu malam untuk tidur; anda tidak perlu pergi ke tempat lain untuk melakukannya atau mengambil masa keluar. Tidaklah mungkin mahal; anda tak perlu membeli bekalan bulanan !!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar