Cari Kuasa Penyembuhan Asli dan Menyembuhkan

Cari Kuasa Penyembuhan Asli dan Menyembuhkan

Alam telah berbakat kita dengan banyak perkara berprestij untuk kesejahteraan kita. Kuasa penyembuhan semula jadi dan penawar telah ditemui oleh manusia sejak beribu-ribu tahun yang lalu. Ibu Alam telah berbakat kita dengan banyak penawar semula jadi yang mempunyai ciri-ciri penyembuhan ajaib. Sesetengah daripada mereka adalah - Pek lumpur, hidroterapi, terapi urut, ubat-ubat herba, aromaterapi dan lain-lain

Ilmu penawar alam semula jadi telah terbukti berkesan sejak beribu-ribu tahun. Walaupun 5000 tahun yang lalu dalam Ayurveda, rawatan yang diterima pakai adalah sama dengan penawar alam semula jadi. Sifat terdiri daripada lima elemen (mahabhutas pancha) iaitu tanah, air, api, udara dan ruang). Badan itu juga terdiri daripada lima elemen.

Dalam manusia bumi, air, api pencernaan, udara sebagai pranavayu (udara penting) dan ruang tisu, ruang sel. Man bergantung kepada alam semesta untuk kewujudannya. Dia memerlukan makanan untuk pertumbuhan, pembangunan dan tamu dengan kesihatan yang baik. Dia memerlukan udara untuk bernafas yang sama pentingnya dengan makanan. Air adalah keperluan asas kehidupan. Kita tidak boleh hidup tanpa air. Api kebakaran penghadaman yang penting untuk makanan kita, penghadaman dan asimilasi dan organ-organ dan tisu-tisu ruang diperlukan untuk fungsi mereka. Ketidakseimbangan ekologi akan membawa kepada kesihatan. Kita harus menyesuaikan diri dengan alam semula jadi untuk hidup yang sihat.

Kesihatan ditakrifkan sebagai sosial, fizikal, mental dan kesejahteraan sosial seseorang. Rawatan yang diterima pakai dalam mengubati sifat menggunakan lumpur, memberi makan yang betul, udara segar, mandi matahari, penggunaan yang betul air, elektrik, dietetik, puasa, budaya fizikal, hidroterapi, mandi, alat bantuan mental dan ubat-ubat herba yang mudah. Kaedah yang digunakan untuk penyembuhan semula jadi soal makanan tulen, mandi dalam cahaya matahari, latihan udara segar, urut, dan puasa dan terapi jus.

Penafian: Artikel ini tidak bertujuan untuk memberikan nasihat kesihatan dan untuk maklumat am sahaja. Selalu mencari wawasan daripada seorang profesional kesihatan yang berkualiti sebelum memulakan program kesihatan.

Copyright © Nick Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar